divendres, 13 de febrer del 2009

Een paar schoenen (Van Gogh)

L'estiu passat vaig tindre l'oportunitat de visitar el museu Van Gogh. No diré que vaig eixir decebut perquè tampoc no era un artista que em llevara la son i, per tant, no m'havia fet unes grans expectatives. Però sí que em vaig quedar amb un gust agredolç a la boca. Perquè havien construït en Àmsterdam un avantguardista edifici per custodiar les obres menors del pintor: un gran embolcall, solemne, sumptuós, per a un contingut, al meu entendre, sobredimensionat. N'hi havia algunes pintures interessants i algun quadre que segurament es troba entre el top-ten dels quadres més buscats a google, com ara l'Habitació d'Arlés, però em vaig sentir una miqueta estafat, puc dir que aquest museu dedicat a l'impressionisme (autòcton i forani) no em va impressionar gens. Això sí, vaig descobrir aquesta obra, que pertany als seus primers treballs, quan encara no havia marxat a la Provença. Em va agradar molt, tampoc no sabria dir la raó, supose perquè es tracta d'una oda a un parell de botes desgastades, brutes i velles. Els detalls insignificants, com sempre...

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada